twitter
rss

Murid-murid..... sila menonton video di     
bawah......




Pada suatu pagi, hujan turun dengan lebatnya, angin bertiup kencang disertai dengan petir dan guruh yang sabung-menyabung. Ada lima orang sahabat Aiman, Hanif, Fairuz, Shuhada dan Ela terkandas dalam hujan lebat tersebut. Mereka berteduh di sebuah perhentian bas.
            Tidak berapa lama kemudian, sebatang pokok yang berdekatan tumbang menimpa wayar elektrik lalu menyebabkan ia putus. Hujung salah satu wayar tersebut telah mengenai bumbung perhentian bas tersebut. Shuhada yang kebetulan pada ketika itu sedang bersandar pada tiang perhentian bas itu terkena kejutan elektrik.
            Aiman tanpa berfikir panjang terus menarik Shuhada dengan tujuan untuk menolong tetapi malangnya dia turut terkena kejutan elektrik tersebut. Sementara rakan-rakan lain tergamam seketika.
            Kemudian Fairuz terpandang batang besi yang berada berdekatan lalu menghulurkan kepada Shuhada dengan tujuan untuk menariknya tetapi dia juga turut terkena kejutan. Ela terpaku dengan fikiran yang buntu, namun Hanif tetap berusaha untuk menolong. Dengan menggunakan ikhtiar yang terakhir dia mengambil sebatang kayu dan menolak rakan-rakannya ke tempat yang selamat.
            Selepas Shuhada, Aiman dan Fairuz salama berada di hospital, Hanif dan Ela tertanya-tanya sesama sendiri mengapakah batang besi dan batang kayu yang digunakan dalam usaha menyelamatkan rakannya memberi kesan yang berbeza?

Bolehkah anda membantu Hanif dan Ela mencari jawapan??????
Mari kita mencari jawapan anda itu….

0 comments:

Post a Comment